Focis Játék fejléc
Focis Játék indítása
Játék indítása

Kezdőoldal » Játékszabályok » Mérkőzések lejátszásának menete

Mérkőzések lejátszásának menete - Szabálykönyv


Ha megvan a 20 darab különböző kártyából álló paklid, már neki is kezdhetsz a következő mérkőzésednek.


Játékidő

A játék 2 körig tart, minden körben 6 fázissal. A 20 kártyából egy körben 8-cal kapsz meg, alapesetben ebből 6-ot játszhatsz ki (fázisonként egyet), így lesz 4 olyan kártyád, ami hiába szerepel a paklidban, a mérkőzésben nem fog részt venni. Jó, ha tudod, hogy ha egy konkrét kártyára építed a paklidat, előfordulhat, hogy pont az nem kerül be a játékba.


Az ellenfél

Jelenleg a játékot csak a számítógép csapatai ellen játszhatod.


Játéktér

A játéktér 6 részre van bontva, 3 tartozik hozzád, 3 ellenfeledhez. Elnevezéseik: védőzóna, középpálya és támadózóna. A védőzónába -k, a középpályára -ek, a támadózónába pedig -k gyűjthetőek. Emellett -ket bármelyik zónádba rakhatsz, a -okat pedig az ellenfeled zónáiba rakva hátráltathatod a másik csapatot.

Minden , , és egy pontot ér az adott zónának. A -ok semlegesítenek egyet ezen szimbólumok közül, azaz elvesznek +1 pontot.

Bővebben a szimbólumokról: Szimbólumok


Pontszámítás, gólszerzés

Zónáid a felettük lévő, ellenfeledhez tartozó zónákkal küzdenek. A védőzónád felett az ellenfél támadózónája van, a középpályád felett a másik középpálya, a támadózónád felett pedig az ellenfél védőzónája. Amelyik zónában több pontot sikerül elérni, az nyeri az adott zónapárt, s ezáltal egy gólt is szerez a forduló végén. A három zónapár eredményével maximum 3 gól születhet egy körben, a döntetlenek viszont nem érnek gólt.


Kártyák

A játéktér alatt találhatod a saját kártyáidat. Kijátszásukhoz először a kártyára kell kattintanod, majd a megjelenő kijátszás gombra is.

A játéktér felső felén az ellenfeled által kijátszott kártyákat, alatta az általad kijátszottakat láthatod, szöveg nélkül, viszont névvel, képpel és ikonnal. Ha a kis képekre rákattintasz, megnézheted eredeti méretében ezeket a kártyákat. A kis képeken lévő ikonok jelzik, hogy az adott kártyán milyen ikonok szerepeltek. Ennek még lehet jelentősége egy újabb kártya kijátszásakor.

Egy fázisban mindketten egy-egy kártyát játszhattok ki. Ha kijátszottál egy kártyát, veled egy időben ellenfeled is eldönti, hogy mit játszik ki. A sorsolás szerint haladva egyszer ellenfeled, egyszer pedig a te lapod hatását fedjük fel előbb. A Következő játékos ikonból tudhatod, hogy épp ki következik. Ez azért fontos, mert lehetséges, hogy a másodjára felfedett kártya már az előző kártya hatása által módosított pályára hat. Azt, hogy épp kinek a kártyája hathat előbb, egy kis ikon jelzi a kijátszott kártyák sorában.

Úgy is dönthetsz, hogy nem játszol ki kártyát egy fázisban. Ehhez a kártyáid sorának jobb szélén található képre kell kattintanod.


Szabálykártyák

Ezekből a zöld háttérszínű, különleges kártyákból csak egy darab lehet a paklidban. Hatásuk a mérkőzés egészére hat, minden körre, illetve általában mindkét fél részesül az általa adott előnyökből vagy éppen hátrányokból.

Egy mérkőzés mindig a szabálykártyák kijátszásával kezdődik, legalábbis ha valamelyik fél használ ilyet. A játéktér és a saját, kézben tartott kártyáid alatt mindig visszanézheted, milyen szabálykártya van érvényben az adott meccs idejére.


Különféle kártyák

Az itt írt szabályok az alapesetre érvényesek, de bármikor befolyásolhatja azokat egy kijátszott kártya hatása. Pl. előfordulhat, hogy valaki Hosszabbítás szabálykártyát játszik ki és ezáltal lesz még egy kör. Ha valaki menet közben egy Nem döntetlen kártyával lepi meg az ellenfelét, a döntetlen zónák is gólt érnek abban a körben.


A játék vége

Egy kör alapesetben, ha más kártya hatása ezt nem befolyásolja, 6 fázis után ér véget. A kör akkor is véget érhet, ha egy fázisban egyikőtök sem játszik ki lapot.

Ha lezajlott a két kör, a gólok száma határozza meg a mérkőzés eredményét. A mérkőzés listában emellett az 1. kör eredménye, azaz a labdarúgás nyelvén a félideji eredmény is megjelenik zárójelben.


További játékszabályok